piątek, 9 czerwca 2017

II Dn Japoński w Gimnazjum nr 19 w Łodzi

Na zaproszenie p. dyrektora Ireneusza Maja i nauczycielki jęz.Japońskiego p.Katarzyny Basak , 9.06.2017r. wziąłem udział w II Dniu Japońskim w Gimnazjum nr 19 w Łodzi. Impreza miała patronat m.in. Ambasady Japonii w Polsce czy TVP Łódź.Na korytarz wisiały moje japońskie prace.
Część oficjalna rozpoczęła się na sali gimnastycznej, gdzie zgromadziła się cała szkoła oraz zaproszeni gości. Przemówienie dyrektora szkoły - wymienienie mnie wśród gości było wielkim zaskoczeniem - ale miłym, odczytano list z Ambasady Japonii, były przemówienia przedstawicieli Wydziału oświaty UM Łodzi, i innych. Następnie prezentacja multimedialna nt. nauki języka japońskiego w gimnazjum /jedyne gimnazjum w Polce, które ma j. jap./ I tu jeszcze bardziej zostałem zaskoczony, bona jednej z plansz pojawiło się moje zdjęcie. Później dowiedziałem, się że dziewczyny, które przygotowywały prezentację, bardzo chciały, żebym na niej się znalazł. Niestety już nie zdążyłem im podziękować.
Ostatnim punktem programu - oficjalnego był występ szkolnego chóru i występ solowy. Chór zaśpiewał „We Are the Champions” no i tym mnie bardzo wzruszył. (była też zwrotka śpiewna po japońsku).
Po części oficjalnej zaczęły się różne warsztaty i panele. Opowiem tylko o swoich, bo tam spędziłem najwięcej czasu - 3 godziny. (impreza trwałą od 10.00 - 14.30) Na warsztaty przychodziły wcześniej wyznaczone grupy uczniów. Prowadziłem warsztaty z kaligrafii i malarstwa japońskiego. Tradycyjnie malowaliśmy bambusy. Bambusy różnie wychodziły, ale za to humory wszystkim dopisywały podczas każdej godziny. Nie mogę nie wspomnieć o grupce dziewczyn, które hm... wpadłem im w oko :) Były autografy, wspólne zdjęcia i malowanie po nogach. /Te punkty nie były w programie./

Wróciłem zmęczony,. ale bardzo zadowolony. Czy będzie olejna edycja DJ, nie wiadomo bo reforma edukacji i działania łódzkich włodarzy nie są przychylne pomysłom dyrekcji gimnazjum. Pozostaje tylko czekać - co dalej będzie.
Jeśli ktoś z uczestników znajdzie się na zdjęciu - śmiało się oznaczajcie i komentujcie.
Moich zdjęć jest niewiele, ale będą też szkolne - z warsztatów i być może wystawy, więc dołożę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz