czwartek, 13 listopada 2014

Wystawa: "Sumi-e" w Łodzi

12 listopada 2014r. w Cafe Bar Poczekalnia w Łodzi odbył się wernisaż wystawy malarstwa japońskiego „Sumi-e”. Na wystawie pokazałem najnowsze swoje prace malowane tuszem. W tym było wiele prac dużych – 100 x 70 cm. Przestrzeń kawiarni zainspirowała mnie do poszukania nowej tematyki prac a także innego niż zazwyczaj ich pokazania – bez ram. Myślę, że efekt był zadawalający. 



Na samym wernisażu pojawiło się niewiele osób. Szkoda, że wielu znajomych nie dopisało. Mimo to, pojawiły się dwie znajome osoby i kilka osób, które dowiedziały się o wystawie z Internetu. 





Po krótkiej prezentacji, bo co tu dużo mówić, zaproponowałem pokaz malarstwa sumi-e, jednocześnie o nim opowiadając. Powstały trzy prace. Pierwsza bardziej intuicyjna – powstał pejzaż górski; dwie pozostałe tradycyjne, malowane wg zasad malarstwa sumi-e: bambus i orchidea. Później był czas na pytania i luźne rozmowy. Wystawa potrwa do końca listopada.






Po części oficjalnej, kiedy wiele osób już opuściło kawiarnię, kontynuowałem rozmowy z młodzieżą. Poznałem miłych ludzi, było dużo śmiechu i wspólne zdjęcia. Niektórzy wpadli w oko artysty i (...) na tym koniec komentowania :) A była to studentka łódzkiej ASP - dopiero teraz ją kolajrzę z dni japońskich w II LO i nawet robiłem jej i koleżance zdjęcia w meido. Gdyby nie mój autobus, pewnie moglibyśmy jeszcze dłużej rozmawiać. 30 minut zajęło mi dojście na dworzec PKS. Wróciłem pełen wspomnień i nowych znajomości. Współpraca z Poczekalnią nawiązana i mam nadzieję, że będzie jeszcze okazja, aby w tym miejscu pokazać swoje prace i spotkać się z nowo poznanymi znajomymi. 




Zdjęcia dostępne także na FB -> Wystawa w Poczekalni

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz