poniedziałek, 26 października 2015

Japońska niedziela w Gorzkowicach

W niedzielne popołudnie - 25.10.15 - wziąłem udział w podsumowaniu projektu kulturalnego „Japońskie inspiracje” w Domu Kultury w Gorzkowicach. Tytuł imprezy niektórych mógłby zmylić, ale nie miałem z nią nic wspólnego. Organizatorem akcji była Gminna Biblioteka Publiczna w Gorzkowicach i Łódzki Dom Kultury. Kiedy dotarłem na miejsce, chciałem usiąść gdzieś z tyłu, ale poproszono mnie do pierwszych rzędów. Jak się okazało, były to miejsca dla vipów 

Ale po kolei. Spotkanie rozpoczęło się od filmu, pokazującego jakie akcje odbywały się w rama w/w projektu - 8 tygodni - 8 spotkań /4 kulturalne, 4 sportowe/. Później przyszedł czas na prezentację teatru kamishibai, o którym krótko opowiedziała p. .... Sześć grup prezentowało swoje rysowane opowieści. Z teatrem kamishibai miałem do czynienia pierwszy raz. 





Następnie odbyły się pokazy aikido - uczestników pod kier. sensei Michała Wąsa i profesjonalny pokaz członków piotrkowskiego Klub Aikido Aikikai





Na zakończenie odbył się pokaz kimon w wykonaniu mam uczestników projektu dzięki grupie 喜びの公園 Yorokobi no kōen. O kimonach opowiadała założycielka grupy p. Olga Mazurkiewicz, a haiku czytała - p. Katarzyna Koper. Na ten punkt programu czekałem najbardziej. Z jednej strony, aby poznać grupę a z drugiej zobaczyć kimona, którymi jestem zachwycony. Wspólne zdjęcie też udało nam się zrobić.









Oprócz tego była okazja żeby zobaczyć zdjęcia z warsztatów, prace origami - kusudamy, kaligrafii - uczestnicy pisali swoje imiona i było też kilka znaków kanji, malarstwa jap. /swoją drogą bardzo słabe, ale to nie wina uczestników, tylko prowadzących/ oraz przygotowane dla wszystkich bento art. 




 




Na koniec jeszcze krótkie rozmowy i powrót. 
Spędziłem bardzo miłe popołudnie. szkoda tylko, że o projekcie nie wiedziałem wcześniej, ale i tak było warto przyjechać na zakończenie.

Więcej zdjęć na FB: - Japońska niedziela w Gorzkowicach.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz